Touring
De touring familie, ook bekend als "dressers" of "baggers", bestaat uit de modellen Road King, Road Glide, Street Glide en Electra Glide en verschillen in afwerking. De Road Kings hebben een "retro cruiser 'uitstraling en zijn voorzien van een grote doorzichtige voorruit. Road Kings doen denken aan big-twin modellen uit de jaren 1940 en 1950. Electra Glides kunnen worden geïdentificeerd door hun volledige voorste beplating. De meeste Electra Glide modellen zijn voorzien van en herkenbaar aan een op de voorvork gemonteerde kuip, de z.g. "Batwing". De Road Glide en Road Glide Ultra Classic hebben een frame gemonteerde kuip, aangeduid als de "Sharknose". De Sharknose is voorzien van een unieke, dubbele koplamp.
Touring-modellen onderscheiden zich door hun grote zadeltassen, luchtvering achter en zijn de enige modellen voorzien van een radio. Alle touring modellen maken gebruik van hetzelfde frame, voor het eerst geïntroduceerd met een Shovelhead motor in 1980 met slechts bescheiden upgrades uitgevoerd tot 2009, toen het model aanzienlijk werd vernieuwd. Het frame wordt gekenmerkt door de ligging van het balhoofd en was het eerste Harley-Davidson frame met een in rubbers gemonteerde aandrijflijn om de trillingen van de grote V-twin te isoleren.
In 1994 werd het frame aangepast, ging de olietank onder de versnellingsbak en is de accu verplaatst van onder de rechter zadeltas naar onder het zadel. In 1997 werd het frame opnieuw gewijzigd om een grotere accu onder het zadel met een lagere zithoogte te kunnen plaatsen. In 2007 introduceerde Harley-Davidson de 96 cubic inches (1.570 cc) Twin Cam 96 motor met een zes-versnellingsbak.
In 2006 introduceerde Harley-Davidson de FLHX Street Glide. In 2008 waren ABS en cruise control toegevoegd als fabriek geïnstalleerde opties op alle Touring-modellen (standaard op de CVO en Anniversary-modellen). Ook nieuw voor 2008 was de 6-US-gallon (23 l) brandstoftank voor alle Touring-modellen en de ‘throttle-by-wire’ voor alle Touring-modellen.